Monitoring

Inteligentne rozwiązania w służbie budynkom

Listopad 29 2017

Współczesne budynki potrzebują zaawansowanych systemów bezpieczeństwa oraz zarządzania. Nowoczesne rozwiązania dostępne na rynku wykorzystują smartphone, zastępując klucze, karty dostępu, potrafią uruchomić oświetlenie czy poinformować o tym, jak poruszać się w budynku. Dowiedz się, jakie rozwiązania proponuje obecnie inteligentna technologia.

Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że na rynku dostępne są inteligentne rozwiązania, które wspierają nie tylko bezpieczeństwo firm, instytucji i klientów indywidualnych, ale także usprawniają ich funkcjonowanie.

Wirtualna karta kontroli dostępu
To inteligentny system, który wykorzystuje technologię NFC/BLE w systemach kontroli dostępu. W jego skład wchodzi centralny serwer dystrybucji wirtualnej karty zintegrowany z systemem kontroli dostępu SKD i systemem HR.
Karty w formie fizycznej mogą z łatwością się zagubić czy ulec zniszczeniu. Z kolei dystrybucja karty wirtualnej nie wymaga fizycznych nośników z wyłączeniem telefonu do korzystania z aplikacji. Dzięki wykorzystaniu karty wirtualnej znika problem zarządzania fizycznymi kartami w systemach kontroli dostępu. Wirtualna karta stanowi gwarancję usprawnienia systemu identyfikacji i uwierzytelnienia, a w konsekwencji jego skuteczniejszą ochronę.

Nowoczesne zarządzanie czasem pracy
Inteligentny system zarządzania pracą umożliwia skuteczny i dokładny nadzór nad czasem pracy, a w rezultacie minimalizowanie kosztów. Integrator RCP w postaci projektowanego indywidualnie dla klienta dotykowego panelu umożliwia stabilny i bezpieczny sposób udostępniania danych. System zawiera także oprogramowanie integrujące czytniki, system LDAP/AD, kontrolę dostępu z systemem RCP. Niektóre panele umożliwiają dodatkowo wyświetlanie przydatnych informacji, tj. informacje firmowe, komunikaty czy widget pogodowy.

Inteligentne parkowanie
Inteligentny parking to rozwiązanie, dzięki któremu zarządzanie miejscami postojowymi i rezerwacjami staje się niezwykle sprawne. System analizuje ilość wolnych i zajętych miejsc, a gdy rozpozna i powita na ekranie LCD użytkownika, kieruje go na wyznaczone miejsce.
Rezerwacja miejsca parkingowego musi być poprzedzona logowaniem na stronie internetowej, celem akceptacji. Harmonogram rezerwacji nadzorowany jest przez obsługę parkingu, która wpisuje dane pojazdu, numer rejestracyjny, imię i nazwisko klienta, numer telefonu oraz planowaną datę i godzinę rezerwacji. Przed planowaną datą rezerwacji system wysyła parkującemu informację SMS wraz z numerem miejsca parkingowego. Po rozpoznaniu numeru rejestracyjnego w systemie pojazd otrzymuje dostęp.

Udostępnij